Relief for charter activity – for 2020 the census of at least 7% of the purchase value of the vessel is not applied when calculating the tax base

The Tax Law and the Profit Tax Ordinance contain the prescribed provisions on the realization of a minimum of 7% of the purchase value of a vessel in that case the costs of the vessel to be tax deductible. Because of the efforts of our colleague Sandra Kalanj, through the Association of Accommodation Providers on Vessels – Charter at the Croatian Chamber of Commerce, arguments that indicated the unequal position of charter service providers in relation to other entrepreneurs affected by the corona crisis were adopted.
Therefore, the prescribed Ordinance on Amendments to the Ordinance on the Implementation of the General Tax Law will include that certain provisions of the Ordinance on Profit Tax do not apply when determining the income tax base for the tax period starting from 1 January 2020 to 31 December 2020. The provision applies to the use of vessels, apartments and holiday homes.

Olakšanje za charter djelatnost – za 2020 ne primjenjuje se censuz o min 7% nabavne vrijednosti plovila pri izračunu porezne osnovice

Zakon i Pravilnik poreza na dobit sadrži propisane odredbe o ostvarenju minimalno 7% nabavne vrijednosti plovila kako bi troškovi plovila bili porezno priznati. Naporima naše kolegice Sandre Kalanj, preko Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter pri HGK usvojeni su argumenti koji su ukazivali na neravnopravni položaj charter pružatelja usluga u odnosu na druge poduzetnike pogođene korona krizom.
Stoga je propisan Pravilnik o dopunama Pravilnika o provedbi Općeg poreznog zakona u koji će se uvrstiti da se pojedine odredbe Pravilnika o porezu na dobit ne primjenjuju prilikom utvrđivanja osnovice poreza na dobit za porezno razdoblje započeto od 1.siječnja 2020 do 31.prosinca 2020. godine. Odredba se odnosi na korištenje plovila, apartmana i kuća za odmor.

POREZI I DOPRINOSI 2021

U Narodnim novinama 138/20 objavljene su izmjene I dopune poreznih zakona kojima se uređuju promjene vezano za peti krug porezne reforme, u primjeni od 01.01.2021. godine. Donosimo pregled najznačajnijih promjena.

Izmjene i dopune Zakona o porezu na dobit

  • smanjenje stope poreza na dobit s 12% na 10% za porezne obveznike koji ostvare prihode do 7.500.000,00 kn
  • smanjenje stope poreza po odbitku pri isplati dividendi i udjela u dobiti s 12% na 10%,
  • smanjenje stope poreza po odbitku s 15% na 10% na nastupe inozemnih izvođača (umjetnika, zabavljača, sportaša) kada se naknada isplaćuje prema ugovoru s inozemnom pravnom osobom
  • omogućavanje kreditnim institucijama porezno priznavanje otpisa potraživanja (glavnice i kamate) od nepovezanih fizičkih ili pravnih osoba, neovisno o vrsti kredita, a koja su prethodno bila vrijednosno umanjena i rezervirana u skladu s propisima HNB-a

Minimalna plaća – osnovica za obračun doprinosa za obvezna osiguranja za 2021. godinu

Napomena: Svote osnovica propisani novom Naredbom primjenjuju se za obračun doprinosa za staž mirovinskog osiguranja i za ostala prava iz obveznih osiguranja koji započinje s primicima i s obvezom doprinosa za siječanj 2021. godine (obračunsko razdoblje). Porezi dospijevaju u razdoblju isplate (novčano načelo).

Izmjene i dopune Zakona o porezu na dohodak

Snižavanje stopa poreza na dohodak koje se primjenjuju za godišnji i konačni dohodak

  • Sadašnja stopa od 12% na 10% (primjenjuje se dohodak od najma; kapitala po osnovi kamata, kapitalnih dobitaka; dividendi i udjela u dobitku)
  • Sadašnja stopa od 24% na 20% na poreznu osnovicu od 30.000 kn mjesečno odnosno 360.000 kn godišnje (te na drugi dohodak, dohodak od imovinskih prava, dohodak od kapitala po osnovi dodjele opcijske kupnje vlastitih dionica)
  • Sadašnja stopa od 36% na 30% na poreznu osnovicu preko 30.000 kn mjesečno odnosno preko 360.000 kn godišnje
  • Porezni razredi kao i osobni odbici ostaju nepromijenjeni
  • drugi dohodak – ukida se mogućnost proširenja poreznog razreda za primjenu stope od 20%
  • dohodak od najamnine i zakupnine – u slučaju ovjeravanja ugovora o najmu ili zakupu kod javnog bilježnika porezni obveznik od 1. siječnja 2021. godine nema obvezu prijave ostvarivanja dohotka nadležnoj ispostavi Porezne uprave nego to umjesto njega čini javni bilježnik
  • uvećava se stopa poreza na dohodak od drugog dohotka po osnovi razlike vrijednosti imovine i visine sredstava kojima je stečena sa 54% na 60%

Neoporezivi primici

  • ne smatra se plaćom – trošak cijepljenja protiv zaraznih bolesti što ga poslodavac i isplatitelj primitka odnosno plaće na svoj teret omogućuje radnicima i fizičkim osobama koje ostvaruju primitke iz od nesamostalnog rada u interesu obavljanja djelatnosti poslodavca i isplatitelja primitka odnosno plaće, neovisno o načinu podmirenja
  • primici po osnovi nacionalne naknade za starije osobe ne se smatraju se primitkom na koji se plaća porez na dohodak te se takva vrsta primitka ne bi uzimala u obzir pri utvrđivanju prava na osobni odbitak za uzdržavane članove
  • primici digitalnih nomada – primici fizičkih osoba ostvareni po osnovi obavljanja nesamostalnog rada ili djelatnosti za poslodavca koji nije registriran u Republici Hrvatskoj temeljem stečenog statusa digitalnog nomada sukladno posebnom propisu

Izmjene i dopune Zakona o porezu na dodanu vrijednost

  • povećanje praga za primjenu postupka oporezivanja prema naplaćenim naknadama s 7.500.000 kn na 15.000.000 kn
  • proširenje mogućnosti primjene obračunske kategorije PDV-a pri uvozu na sve porezne obveznike upisane u registar obveznika PDV-a koji ostvaruju pravo na odbitak pretporeza u cijelosti
  • ukida se oslobođenja od plaćanja PDV pri uvozu dobara u malim pošiljkama čija vrijednost ne prelazi 160 kuna

Izmjene i dopune Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom

  • mjerila za određivanje svote do koje može glasiti blagajnički maksimum obveznika fiskalizacije i visine blagajničkog maksimuma prema pojedinim kategorijama poreznih obveznika biti će određena Pravilnikom o fiskalizaciji u prometu gotovinom
  • provođenje postupka fiskalizacije prodaje putem samoposlužnih uređaja
  • iskazivanje QR koda na računu naplaćenom gotovinom

Non-taxable receipts of employees – receipts protected from foreclosure

With the new amendments to the Enforcement Act (Law on Amendments to the Enforcement Act (Official Gazette, No. 131/20), which entered into force on 28 November 2020), there was an amendment in the part relating to receipts of employees who are under the foreclosure, and have protected accounts.

During this holiday season, the most interesting changes related to non-taxable receipts that an employee can receive on his protected account (exempt from enforcement) are:

  • non-taxable Christmas bonus up to HRK 3,000.00,
  • non-taxable monetary reward for work results up to HRK 5,000.00
  • cash lump sum fees to cover the cost of meal for employees up to HRK 5,000.00
  • non-taxable jubilee award (depending on the total length of employment HRK 1,500.00 – 4,000.00)

and previously established by law:

  • gift for children up to 15 years of age (up to HRK 600.00) and support for newborns (up to HRK 10,000.00)

From other changes related to payments to the protected account, it will be possible to pay out without enforcement:

– per diems for business trips in Croatia and abroad, per diems for field work in Croatia and abroad and per diems for business trips per diem paid to workers from the European Union budget for the performance of their jobs, and in connection with the employer’s activities up to the set amounts which are not considered taxable receipts,

– maritime allowance and maritime allowance on ships of international navigation up to the set amounts up to which they are not considered taxable receipts.

According to the previously established, these are reimbursement of travel expenses and reimbursement of transportation costs to and from work up to the set amounts up to which they are not considered taxable receipts on the basis of employment, case of death of a worker and death of a member of the immediate family of the worker, up to the set amounts up to which they are not considered taxable receipts on the basis of employment.

Neoporezivi primici radnika – primici zaštićeni od ovrhe

S novim izmjenama i dopunama ovršnog zakona (Zakon o izmjenama i dopunama Ovršnog zakona (Nar. nov., br. 131/20.) koji je stupio na snagu 28. studenoga 2020. godine) došlo je do izmjene u dijelu koji se odnosi na primitke radnika koji su pod ovrhom novčanih sredstava, te imaju otvorene zaštićene račune.
U ovo blagdansko vrijeme najinteresantnije promjene vezane za neoporezive primitke koje radnik može primiti na svoj zaštićeni račun (izuzet od ovrhe) su:

  • neoporeziva božićnica do 3.000,00 kuna,
  • neoporeziva novčana nagrada za rezultate rada do 5.000,00 kuna
  • novčane paušalne naknade za podmirivanje troškova prehrane radnika do 5.000,00 kuna
  • neoporeziva jubilarna nagrada (ovisno o ukupnom radnom stažu 1.500,00 – 4.000,00 kuna)

od ranije:

  • dar za djecu do 15. godine života (do 600,00 kuna) i potpore za novorođenče (do 10.000,00 kuna)

Od ostalih promjena vezanih za isplate na zaštićeni račun moći će se isplatiti i:

  • dnevnice za službena putovanja u tuzemstvu i inozemstvu, dnevnice za rad na terenu u tuzemstvu i inozemstvu i dnevnice za službene putovanja per diem koje se radnicima isplaćuju iz proračuna Europske unije radi obavljanja poslova njihovih radnih mjesta, a u svezi s djelatnosti poslodavca do propisanih iznosa do kojih se ne smatraju oporezivim primicima,
  • pomorski dodatak i pomorski dodatak na brodovima međunarodne plovidbe do propisanih iznosa do kojih se ne smatraju oporezivim primicima.

Od ranije utvrđenih to su naknada troškova za službeno putovanje i naknada troškova prijevoza na posao i s posla do propisanih iznosa do kojih se ne smatraju oporezivim primicima po osnovi od nesamostalnog rada, te potpore zbog invalidnosti radnika i neprekidnog bolovanja radnika duljeg od 90 dana, potpore za slučaj smrti radnika i smrti člana uže obitelji radnika, do propisanih iznosa do kojih se ne smatraju oporezivim primicima po osnovi od nesamostalnog rada.

 

5 4U – 5 financijskih savjeta za Vašu COVID-19 poslovnu situaciju

Sigurni smo da su brzinske mjere i odluke koje ste već do sada uspješno primijenili pokazale određene rezultate. No što dalje?

Jesu li svi  proizvodi i usluge koje pružate profitabilni u novim uvjetima?

Na koji način strukturirati financijske obveze prema drugima u lancu nabave? Kako posluju Vaši kupci?

Možete li se osloniti na dosadašnje priljeve i način na koji ih postižete?

Promatrate li zajedno sva porezna davanja, optimizirate li ih, dajete li prednost pojedinim novčanim tokovima i stvaranju nove vrijednosti? Kako posluje konkurencija? Ima li prostora za ujedinjenje i zajednički nastup na nekim tržištima?

Sve su to pitanja o kojima valja promisliti i diskutirati u timu. Nije jednostavno donijeti odluke o zatvaranju, o napuštanju „sigurnih“ zona u kojima smo se nalazili.

Vjerujemo da biste uz naše poslovne savjete i stručnjake iz područja financija, računovodstva i poreza, našli podršku kakva Vam u ovim trenucima treba.

Naša usluga “5 4U” – 5 for You, 5 financijskih savjeta za Vašu COVID-19 poslovnu situaciju namijenjena je mikro, malim i srednjim društvima koja ovih dana promišljaju o utjecajima COVID-19 krize na financijsko poslovanje svojih društava.

Više o usluzi, uvjetima korištenja i cijeni, molimo pratite na linku OVDJE.

Porezna uprava – info – Oslobođenje od podmirivanja poreznih obveza

Porezna uprava na svojim internet stranicama objavila je kako poduzetnici mogu ostvariti pravo na oslobođenje prema mjeri Oslobođenje od podmirivanja poreznih obveza, te navedeni tekst prenosimo u nastavku:

Porezni obveznici – poduzetnici – koji su podnijeli ili će podnijeti zahtjev za odgodom plaćanja poreznih obveza na temelju mjere Odgoda i/ili obročna otplata dospjele porezne obveze i čiji zahtjev je ili će biti odobren, dokazali su da već imaju poremećaj u poslovanju odnosno da već imaju pad prihoda/primitaka veći od 20%.

Kod te skupine poreznih obveznika, poremećaj u poslovanju može se odraziti i padom prihoda/primitaka većim od 50%. Stoga će kod ovih poreznih obveznika Porezna uprava iz svih dostupnih podataka pratiti ostvarenje prihoda/primitaka u razdoblju od travnja do lipnja 2020. U trenutku kada tim poreznim obveznicima dospijevaju odgođene porezne obveze, na temelju podataka kojima raspolaže Porezna uprava ili po potrebi u komunikaciji s poreznim obveznikom utvrdit će se jesu li ispunjeni uvjeti za oslobođenje od plaćanja poreznih obveza prema mjeri Oslobođenje od podmirivanja poreznih obveza.

Prema mjeri Oslobođenje od podmirivanja poreznih obveza oslobođenje se može ostvariti za porezne obveze koje dospijevaju počevši od 1. travnja 2020. do 20. lipnja 2020., pri čemu se ne primjenjuje  za:

  • porez na dodanu vrijednost
  • carine i trošarine
  • doprinos za obvezno mirovinsko osiguranje na temelju individualne kapitalizirane štednje
  • porez i prirez utvrđen na konačne dohotke (dohodak od kapitala, dohodak od imovine i imovinskih prava, dohodak od samostalne djelatnosti koji se plaća u paušalnom iznosu)
  • naknade i davanja na igre na sreću
  • obveze po ranije sklopljenim upravnim ugovorima i
  • reprogramirane obveze iz predstečajnih i stečajnih postupaka.

Poduzetnici kojima je vrijednost godišnjih isporuka u prethodnoj godini iznosila do 7,5 mil kn, u cijelosti se oslobađaju od podmirivanja navedenih poreznih obveza, a poduzetnici kojima je vrijednost godišnjih isporuka u prethodnoj godini iznosila više od 7,5 mil kn oslobađaju se podmirivanja  dospjelih poreznih obveza  razmjerno padu prihoda/primitaka.

Poduzetnici kojima je odobrena ili će biti odobrena mjera Odgoda i/ili obročna otplata dospjele porezne obvezene ne podnose posebni zahtjev za ostvarivanjem mjere Oslobađanje od podmirivanja poreznih obveza.

Za porezne obveznike koji ostvare pravo na korištenje mjere Oslobođenje od podmirivanja poreznih obveza, oslobođenje će se iskazivati umanjenjem poreznih obveza na porezno-knjigovodstvenoj kartici.

Prema navedenom, kod poduzetnika koji imaju ili će imati odobrene zahtjeve za odgodom plaćanja porezne obveze, u trenutku dospijeća odgođenih obveza utvrđuje se jesu li ispunjeni uvjeti za oslobođenje od podmirivanja poreznih obveza i u kojim iznosu. Za preostale odgođene obveze  po odgođenom dospijeću poduzetnik mora podmiriti ili zatražiti obročnu otplatu najkasnije 5 dana od dospijeća.

https://www.porezna-uprava.hr/Stranice/NPP_COVID_mjere.aspx#

 

Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) za lipanj 2020. godine

Hrvatski zavod za zapošljavanje je privremeno obustavio dio programa mjera aktivne politike zapošljavanja u 2020. godini, i to: Potpore za zapošljavanje, Potpore za usavršavanje, Potpore za samozapošljavanje, Obrazovanje i osposobljavanje i Javni radovi. Na sjednici održanoj dana 29.05.2020. godine, Upravno vijeće HZZ-a uvelo je Potporu za očuvanje radnih mjesta (COVID – 19) za lipanj 2020. godine. Svrha ove potpore je izbjeći otpuštanje radnika iz stvarno pogođenih djelatnosti.

Ciljane skupine poslodavaca

Ciljane skupine za ovu potporu su poslodavci iz sektora:

  • Poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo;
  • Prijevoz i skladištenje;
  • Djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane i pića;
  • Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti (samo djelatnosti iznajmljivanja i davanja u zakup i putničke agencije);
  • Umjetnost, zabava i rekreacija (samo kreativne, umjetničke i zabavne djelatnosti);
  • Ostale uslužne djelatnosti (samo popravak računala i predmeta za osobnu uporabu i kućanstvo);
  • Organizatori kulturnih, poslovnih i sportskih događanja, sajmova i vjenčanja i njihove prateće djelatnosti.

Prihvatljivi poslodavci su trgovačka društva, obrti, OPG i fizičke osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost. Svi poslodavci moraju ispunjavati uvjet registriranja djelatnosti i prijave u sustav osiguranika HZMO – a do 29.02.2020. godine.

Potpora obuhvaća sve radnike zaposlene prije 19. ožujka 2020. godine kod poslodavaca iz ciljane skupine poslodavaca, a ne obuhvaća: suvlasnike s više od 25% udjela (ne odnosi se na poslodavce kod kojih je zaposleno do 10 radnika te na vlasnike obrta), umirovljenike te strane radnike iz trećih zemalja kojima je prestala vrijediti dozvola za boravak i rad.

Visina i razdoblje trajanja potpore

Ova potpora se odnosi isključivo na razdoblje lipanj 2020. godine, a Upravno vijeće HZZ-a će za svaki mjesec donijeti odluku o eventualnom produljenju mjere. Vrijednost potpore je 4.000,00 kuna za mjesec lipanj po radniku koji radi u punom radnom vremenu, odnosno srazmjerni dio po radniku prema broju sati rada u nepunom radnom vremenu.

Poslodavci koji koriste mjere HZZ-a i drugih davatelja koje uključuju opravdani trošak trošak plaće, ne mogu istovremeno koristiti obje mjere.

Javni poziv i kriteriji

Zahtjevi za dodjelu potpore se zaprimaju u razdoblju od 08. lipnja do 30. lipnja 2020. godine.

Poslodavci u zahtjevu trebaju dokazati da su u svibnju 2020. godine imali pad prihoda za najmanje 50% u odnosu na svibanj 2019., i to temeljem predaje PDV obrasca Poreznoj upravi za svibanj 2020. i svibanj 2019. godine. Ako poslodavac posluje kraće od 12 mjeseci, treba dokazati pad prometa za najmanje 50% u svibnju 2020. u odnosu na veljaču 2020. godine.  Poduzetnici koji nisu u sustavu PDV-a, dokazuju pad prihoda temeljem tablice pada prihoda.

Zahtjev se predaje putem on line aplikacije na web adresi mjera-orm.hzz.hr, odnosno e-mailom za poslodavce koji obavljaju djelatnost sezonskog karaktera. Uz PDV obrasce, predaje se obrazac Zahtjeva (dostupan na internetskoj stranici HZZ-a ili na stranici www.mjere.hr) te Izjava o točnosti podataka i razloga za korištenje potpore.

Sredstva potpore se isplaćuju do 20. u mjesecu za prethodni mjesec.

Poslodavac je dužan HZZ-u dostaviti dokaze o isplaćenoj plaći za prethodni mjesec, najkasnije do 5. u tekućem mjesecu u kojem dospijeva isplata iznosa potpore (odnosno, izjavu da su sredstva utrošena sukladno namjeni potpore za obrtnike koji ne isplaćuju plaću). Tijekom razdoblja trajanja ugovorne obveze, HZZ će vršiti redovite kontrole broja radnika kod poslodavca primatelja potpore. Poslodavac koji je tražio potporu za 50 i više radnika bit će dužan vratiti potporu, ako od trenutka dobivanja potpore pa zaključno s 31. prosincem 2021. godine. isplati dividendu, udjel u dobiti ili postupi na slične načine.

Više detalja o uvjetima korištenja ove potpore, možete naći na stranicama HZZ-a; https://mjera-orm.hzz.hr/ocuvanje-radnih-mjesta/.

Izvor: http://mjere.hr/

Notification: electronic court register excerpt

From 14 April 2020, an electronic extract from the court register may be obtained from the court registry website. The excerpt is subject to a court fee of HRK 5 per page of the excerpt. The excerpt can be downloaded immediately after the payment is made, via the Download excerpt button which appears on the screen or through the link provided to the applicant via email address stated in the request. Additional instructions can be found here.

Obavijest: e-izvadak sudski registar

Od 14. travnja 2020. godine izvadak iz glavne knjige sudskog registra u elektroničkom obliku može se ishoditi putem internetske stranice sudskog registra. Za izvadak se plaća sudska pristojba u iznosu 5 HRK po započetoj stranici izvatka. Izvadak se može preuzeti odmah po izvršenoj uplati putem gumba Preuzmi izvadak koji se prikaže na ekranu ili preko poveznice koju podnositelj dobije na adresu e-pošte koju je naveo u zahtjevu. Dodatne upute možete naći ovdje.